Är det fel?

Jag funderar på en sak, är det fel att man kan säga sina åsikter rakt? Jag har bara märkt att vissa blir sura m.m. då man säger sina åsikter, rakt och inte med att fundera och tveka.
Man märker bara att man får en massa elaka blickar, då man säger nånting. Kanske jag är lite väl rak och säger rätt ut vad jag tycker och tänker, men jag vill inte att man skall missförstå eller tveka med saker. Det är man själv som lider av sådant.
Jag har märkt att min pojkvän är likadan som jag nu. Han var tidigare sådan som också tog raka kommenaterer till sig själv, men jag vill att allt kan vara ärligt och öppet. Man skall inte fina till saker om sakerna är på ett helt annat sätt.
Man skall hålla sin sida med åsikterna. Jag skulle inte kunna vara sådan som inte skulle säga rakt. Kanske människor som inte känner mej tror att jag är helt elak och ilsken kärring, men jag är inte det. Bara då om jag inte har allt bra eller nånting känns allmänt fel.
Jag har alltid haft min åsikt. Och jag kommer att hålla min åsikt i framtiden. Ingen ändrar på mej. Jag är mej själv och tänker inte fina till saker. :)
Var dej själv, försök inget som du inte är!

Kommentarer
Postat av: Ammi

aah sant! flera som komenterar nu att man ska ha former å inte va bara ben :S

bara för man e XS är man inte bARA BEN :S

man kan ha fina former ändå! :D

2010-11-15 @ 19:07:22
URL: http://amiofsweden.blogg.se/
Postat av: Jasmine

Jag tycker inte att det är fel att säga sin åsikt - så länge man kan stå för den och motivera och komma med anledning till sitt uttalande.



Svar: Tråkigt att läsa att din pappa inte betett sig väl mot din bror.



Jag firade inte Fars Dag. Pappa fick en present, inget mer än så. ;P



Kram

2010-11-15 @ 21:21:34
URL: http://rosanatt.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0