Klippt!

Jag har nyligen klippt min brors hår. Han frågade i juni när jagb skulle komma hem från Vasa och nu när jag har varit hemma i tre veckor så har det aldrig passat honom att jag klipper. Så jag tänkte att idag måste jag klippa det annars blir det igen så att det bara växer och växer utan att man klipper det.
Jag sa lite över sju att nu måste vi klippa hans hår. Men han tyckte det tar för länge, men jag sa att det tar den vanliga tiden att klippa hans hår. Idag hade han en film på tv som gick och han ville se den så det gick bra att klippa hans hår på samma som han satt och såg på film. :)
Nu behöver jag inte igen klippa mina bröder på någon månad. Fast jag nog måste klippa min bror nästa månad innan han åker till Närpes för att studera. Så jag måste i alla fall korta till det lite. De har ingen frisör- linge i Närpes som skulle kunna klippa hans hår då han är där.
Älsklingens hår måste jag också klippa och så mamma när hon så säger. Så jag har kunder riktigt här hemma också, så jag får öva på att klippa hela tiden. Och så har jag ju andra bekanta och älsklingens mamma som skall klippas lite då och då. Så hon väntar med iver att vi skall åka upp till Vasa med älsklingen. :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0