Regn!

Idag kan man då inte vara ute och jobba på gården alls när det skall regna hela dagen. Men det är inte hela världen heller. Eftersom jag inte skulle klara av att stå alls, men det är ju bra med en dag då man bara slappar ifall det är bättre väder på helgen så kan man vara ute och jobba mera då. Och så får man ju sova på morgonen så man kan vara ute dagen. :)
Klarar inte av att stå när min opererade akilles sena inte vill vara min vän. Den har nog varit sjuk i några dagar, men värken har kommit först på kvällen så det har inte hindrat mej för att gå till skolan. Idag har min fot varit sjuk hela dagen och jag hade en kund klockan tie, men jag sa inget till läraren att jag inte kunde stå. Såklart jag klipper de få kunder jag har i skolan. Så jag får några övningar i alla fall.
Jag måste bara bli van med att jag har min akilles sena sjuk lite då och då. Den är ju opererad när jag var 3veckor gammal. Den var vänd när jag föddes så jag är glad att de fick fixat den fast jag var liten. Så akilles senan är förlängd med 3cm sikion att den är rak. Och att jag kan stiga på fotbottnet och inte fotkanten. Men jag är så van att jag måste leva efter det vad min akilles sena tillåter.
Annars kan det gå illa som i högstadiet. Gymnastik läreren sa att jag skulle step aerobica i samma takt med de andra och det tyckte inte min sena om så jag fick gå till hälsocentralen och där kunde de inte göra mer än sätta ett bandage på det och ge kryckor till mej. :(

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0