Ledigt!

Så skönt när det är ledigt i fyra dagar, men vet inte vad man skall göra. Jag har nu inga planer inför påsk. Har inte kunnat fira påsk på nått speciellt sett de senaste 3åren. För tre år sedan på långfredagen nog min gudfar så jag kan inte fira det på nått glatt sätt i alla fall. För jag sitter nog bara och tänker på den kvällen.
För tre år sen fick vi samtal av min moster från Åland att min gudfar har druknat och räddningsverket fick inte i liv honom. Så jag brukar sitta tyst för mej själv på långfredagen och tänka på detta samtal ännu. Jag borde gå vidare, men jag och min gudfar var bara så nära varandra, eftersom jag har så mycket kontakt med mina kusiner. Min gudfar var pappa till 4 av mina kusiner. Och så är vi 3 stycken som hade samma person som gudfar. Så det känns illa för oss alla.
Idag har jag inte gjort nått speciellt. Suttit med små kissorna och bara lekt med dem. Jag ahr ingen aning om vad jag skall göra under ledigheten. Inatt då man skulle ha fått sova igenom hela natten och så länge man bara kunde på morgonen. Så skall ju jag få huvudvärk halv fem på morgonen. Gick ner för att ta huvudvärks tablett, men den ville inte hjälpa på ett eller annat sätt. Jag kunde nog fortsätta sova, men på morgonen då jag vaknade hade jag igen huvudvärk. Så min påsk kommer att gå till det att jag bara ligger hemma.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0