Hej bloggen!

Har inte bloggat så ivrigt nu under helgen. Det vet jag själv helt bra, men jag ahr inte kunnat konsentrera mej på nånting just denna helg. Har en kompis i Helsingfors sjukhus med allvarliga bränskador. Så jag har bara tänkt hur det är med min kompis. Kanske bloggandet blir lite mindre nästa vecka också.

Min kompis var hemma på fredagen för han hade fått ta ledigt p.g.a. att han har en massa plogar timmar som han får ta ut då de har lektioner i verkstaden. Och hur det kom sig så började deras hus brinna på fredag morgonen. Min kompis sov i sitt rum, och de misstänker att branden fått början i hans rum. Men ingen vet säkert ännu hur denna brand fick sin början. Min kompis ligger med 50% av kroppen med allvarliga bränskador i Helsingfors sjukhus i Tölö. Ingen vet om han kommer klara sig.

Det ända jag fått reda på är att han är helt bränd på kroppen. D.v.s. att han har armar, ben och ansikte bränt. Han skall opereras imorgon och alla vi hans kompisar hoppas att han klarar sig. Han skall ligga minst 3 veckor i koma nu som han har gjort hela helgen redan. Denna vän skulle fylla 18 den 3.5. Så jag hoppas han klarar sig och blir bra igen.

Krya på dej käre vän Vi saknar dej. Du klarar nog detta, du är en stark person!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0