Torsdag!

Oj så veckorna bara löper iväg. Nu är det redan torsdag och man har inte igen gjort nå på hela veckan, annat än varit i skolan och tagit det lugnt på eftermiddagarna. För jag har hela veckan haft en känning på att jag skall få tillbaka min flunssa. Det känns inte så trevligt, men snart är det helg och man kan åka hem för att vila.
Jag hade en kund idag. Han hade inte beställt tid, men kan kom bara in till salongen och frågade om det fanns tid att klippa honom. Och jag gick till kundbeställnings pärmen och kollade. Så det fanns en hel del som skulle ha kunnat ta honom, men det var sådana som fixade sitt egna hår eller någon som inte vågar tala finska. Det finns några elever i vår klass som inte kan tala finska och så är de så försiktiga just med finskan. Så jag tog själv kunden och klippte hans hår. Läraren granskade som vanligt och så visade jag igen resultatet med spegeln. :)
Idag har jag haft sjuk hals. Så jag hoppas det inte stiger till feber under helgen. För jag vill inte vara borta från skolan. Jag vill bli klar om ett år och därför vill jag inte ha frånvaro timmar heller. Det är några som har feber och flunssa i klassen så de kan ju hända att de har smittat därifrån. Och internat rummena är inte heller nå värsta varma så jag är täppt typ hela tiden.

Skriver under helgen.
Ha en trevlig kväll nu. :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0