Lördag igen!

Så är det lördag igen. Man visste nog inte imorse vad man skulle hitta på. Men mamma sa att vi skulle åka in till stan för att handla. Så jag åkte med mamma till stan och vi var till butiken för att handla mat. Sedan åkte mamma för att köpa ett oljebatteri till bastun. Så hon lämnade mej vid Seppälä så jag fick se på rea produkter och julklappar till älsklingen.

När vi kom hem så började jag jobba på gården. För det skall vara städigt på gården till vintern så grannen kan ploga vår gård med sin traktor. Vi har ännu en hel del att städa där, men det går nog fort när vi är 4 stycken som jobbar.

Fast när jag jobbade där ensam så skar jag mej på en rostig spik. Så jag får lov att ta de lugnt så jag har händerna kvar ännu.

Skriver senare vad jag har gjort dom andra dagarna. Eftersom mamma gör mat nu så jag tänker inte sitta och skriva nu...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0