Duktiga jag!

Nu har jag både gjort mat till mej och min lillebror. För vi var båda så starkt hungriga att vi mådest få nå att äta. Jag lagade spagetti, det går så fort att koka det och så orkade varken jag eller brorsan vänta att nå potis skulle ha kokat klart. Så vi nöjde oss med spagetti. Det var faktskt gott. Och där på lite riven ost så var det faktiskt gott. Och båda blev vi mätta.
Jag tyckte att vi hade kallt inne så jag började elda lite här. I köket och i öppna spisen i vardagsrummet. Det var mysigt att sitta framför den och bli varm efter att man hade ätit sig mätt. Vi har ju nog strömbatterier runt i huset, men jag tycker personligen att det blir varm och torr luft efter att man har eldat en full ugn i vardagsrummet och sedan 3-4 ugnar i köket. Som tur lärde jag mej det när jag var yngre. Så vill jag ha det i mitt framtida hus också. För det blir inte nå torr luft med strömbatterier, jag tycker det är en fuktig luft när man bara har strömbatterier i ett egnahemshus.
Lakanen känns fuktiga om man bara använder batterierna. Och så får jag ju värmen i mitt rum om man eldar. Tack vare skorsstenen. :) Vårt hus är gammalt, men vi har ju inte gjort annat än renoverat efter det att vi flyttade in här för typ 10år sedan. Huset blir alltid bara mer hemtrivsamt. Gillar vårt hus jätte massor.

Skriver senare.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0