Början av veckan!

På måndagen gjorde jag inget speciellt. Var till skolan och sedan bara vid internatet. I skolan gjorde jag en fantasifrisyr. Skall nog ta en bild på den bara den är klar med färger och allt. För nu ser den så halvfärdig ut. Så jag gjorde som inte mycket i skolan den dagen.
På internatet satt jag och spelade på facebook. Ett spel som heter Cars IQ. Det är ett häftigt spel. Man skall känna igen bil märket och bilens modell. Det kan vara ganska knepigt men man lär sig under tiden man spelar där. :) Jag gillar själv detta spel. :)
Tisdagen gick bra i skolan. Vi hade teori dem första timmarna. Vi skulle analysera vilken årstid vi är med tanke på hyn, ögonfärgen och hårfärgen.
Alltså som t.ex om man är blond, har blåa ögon och har rosa röda kinder så är man årstiden sommar. Så sådant får vi lära oss då vi går igenom Make-up. Sedan var vi nere i salongen för att se vilket läppstift som passar på vilken årstid. Det var kul.
Gymnastiken var också nice. Vi hade cirkelträning och man skulle hålla på i 30sek, sedan ha en kort paus och fortsätta vid samma station ännu de sista 30sek till en minut. Det var faktiskt bra att vi hade sån gymnastik. Okej, jag orkade nog det mesta, men ibland var det också tungt. Så tänjade jag lite innan vi slutade. På internatet satt jag och gjorde krypton för jag hade inga internet.
Onsdagen som är idag har än så länge gått bra. :) Jag har riktigt varit aktiv idag. Jag gjorde fyra olika uppsättningar och jag hade ännu en kund klockan 13.30. Det var en herrklippning. Han var en man i äldre ålder. Han skämtade med mej att om jag klipper för lite bort så får jag klippa mer, men om jag klipper för mycket så får jag skarva lite längd tillbaka. :) Han var riktigt lustig skall jag säga. Men han var riktigt nöjd när jag visade resultatet med nackspegeln till slut.

Nu skall jag ta en paus med skrivandet och vänta på att älsklingen ringer till mej. Jag kanske sätter upp här nå bilder på tiden som jag väntar på hans samtal. :)
Ha de så bra..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0