07102009

Denna dag var nog ganska speciell, men ändå på nått sätt rolig. :)

Idag var vi vid kulturhuset Grand i Borgå Centrum. Vi skulle ha en egen liten salong där var vi skulle klippa hår, färga ögonfransar/-bryn, göra manikyr m.m. Allt detta gjorde vi gratis för skolelever och ungdomar i åldern 13-25. Det var Borgås Unginfo som arrangerade detta tillsammans med yrkesinstitutet INVEON.

Jag och en kompis från internatet åkte från Haikko 9.25 med buss in till centrum. Vi var i centrum ungefär 9.40. Så vi kunde gå i all lugn och ro till kulturhuset då.
Hela vår klass skulle samlas där 10.00. Där skulle vi placera allt i ordning så det liknade en salong. Till en början viste vi inte hur vi skulle få ihop det till en salong, men sedan började sakta likna en liten salong. Vi hade 5 speglar, av dem stod 3 stycken på förnsterbräden och 2 stora speglar lutade mot väggen där de stod på golvet.

Jag tog
några bilder, men tyvärr har jag inte möjlighet att sätta in dom precis. Jag måste vänta till det att jag åker hem på fredagen och kan sätta mitt minneskort i en annan telefon som har en sladd så kan man överföra dom från telefon på dator.

Omkring 13 och 15 var dom häftigaste rusningarna, men vi hade nog ett håll i gång där hela dagen. Det kom som in hela tiden nå folk som sedan bara satte och väntade på sin tur där. Folk fick till och med bära in stolar då de kom där. För det fanns som inte sittplatser för alla heller, men alla klarade sig i varje fall.

Det var att klippa de mesta som var där. De tyckte att man skulle ta vara av denna möjlighet och därför kom de som kunder. Okej, de flesta kom för att se hur vi klipper och sedan var det ju gratis. Som jag sa tidigare så var det kunder hela tiden, mer eller mindre alltså.

Jag kom till internatet 19.05. Jag började packa sakerna bort lite innan 18 och hade nog hjälp där av klass kompisarna som var kvar då. Jag kom ut ur kulturhuset Grand 18.20 och då försökte jag få kontakt med min bror som skulle hämta mej från stan. Men han hade somnat så jag fick vänta en god stund på honom. Jag var och handlade på tiden som det tog för honom. På internatet var jag då 19.05, så jag hade haft en dag från 10.00- 18.20. För jag räknar inte med resorna från och till internatet.

Jag måste bara skriva här ännu att vi hade 116 behandlade kunder. Och det var från tiden 12.45- 18.20.
Så vi var nog duktiga frisörer och så vidare ändå. Och vi studerar ju andra året. Vi är ju 15 stycken på klassen så alla hade nog hela tiden någon kund. :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0