Inte min dag!

På morgonen vaknar man fem över sex och sedan är inte mamma uppe för att koka kaffe. Så jag kokade kaffe. Så vaknade mamma och kaffen räckte inte till henne. När vi kom till Borgå så glömde jag att meddela mamma att vi kom fram som jag alltid gör när vi är framme.
Dagen började med fyra timmar modersmål, sedan tre timmar teori. Teori hade vi i ett rum där luften inte byts så de va ganska indunket där hela tiden. Det har de varit alltid.
Jag var och äta internats middag halv fyra. Det var nog en god middag, men ändå blev jag sur. En av köksorna hämtade två andra flickors mat i en papplåda på bordet där jag satt så att jag säkert inte glömmer att ta med den ti internatet.
När jag sedan åkte till bilskolan för att fixa körkortets andra skede så var jag inte läng parkerad på en parkerings plats. Under dom knasiga 20min hann en lapplisa sätta parkeringsböter på en lapp på vindrutan. Jag kall svättades och var rädd hur jag skulle klara av att betala denna böteslappen. Jag är ju bara en fattig studerande. :(
Det var som böter på 40€. Pappa sa att jag får klara mej själv. Mamma bara skratta och sa att vi skulle betala den när jag åker hem till helgen. :)

Så om den dagen än så länge. Det kan ju hända vad som helst ännu idag. ;)
Kanske skriver nånting idag. Lovar inget. :P

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0