Början av veckan..

Nu skall jag berätta lite om vad vi har gjort i skolan. Jag och Vickso har talat en massa om sommaren och sommarlovet. Det har varit så härligt när jag har igen fått tala med Vickso. Hon är min bästa vän. Jag vet intr vad jag skulle göra utan henne. Jag kan bara tala om allt till henne. :)

På måndagen gjorde vi inget speciellt i skolan. På morgonen skulle vi samlas i gymnastik salen. Alla elever som går andra och tredje året i Östra Nylands Yrkesinstitut. Rektorn talade nånting om den nya läroplanen och så sa hon till dem som går tredje året att det är deras sista år att lära sig sitt yrke så gott så bra. Efter att rektorn hade talat klart skulle vi samlas i våra egna klasser. Alltså vi frisör elever skulle samlas i vår ny renoverade salong. :) Där var vi till tre och sedan fick man gå från skolan.
Jag som bor på internat gick förståss upp till internatet efter skolan. De dumma internet fungerade ju inte så jag kom inte in på bloggen. :(

På tisdagen var vi i salongen hela dagen. Det fanns just inget att göra så en del av klassens flickor började måla våra kaffe rums väggar. :) Det blev rätt snyggt. Vi hade ingen elekticitet i salongen så man kunde inte tvätta varandras hår heller. Det var först tråkigt. Eftermiddagen klockan två skulle vi samlas i auditoriet för vår skolhälsovårdare ville informera oss om svininfluenssan. Hur vi på morgonen, efter raster och innan mat skall tvätta och desinficiera händerna. Så vi minskar risken att få influenssan. Jag tycker det är helt onödigt att göra det till en sån siffra.
Okej, för små barn och äldre personer kan det vara allvarligt.

Jag skall nog ännu skriva slutet av veckan och annat under helgen.
Vänta bara med tålamod. Det kommer sakta, men säkert. :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0